Serviciul Autorizare Construcții face parte din Direcţia Urbanism şi Amenajarea Teritoriului. Este condus de un șef birou care este subordonat arhitectului-şef.

Serviciul este compus din trei compartimente:

– Compartiment Autorizare Construcții;

– Compartiment Urbanism și Amenajarea Terioriului;

– Compartiment Obținere și Emitere Avize.

Serviciul Autorizare Construcţii, Urbanism, Emitere Avize are în principal următoarele atribuţii :

– asigură înregistrarea şi verificarea documentaţiilor tehnice depuse, întocmirea şi eliberarea autorizaţiilor de construire, pentru construcţii provizorii şi definitive, extinderi şi modernizări ale acestora, solicitate de agenţii economici de stat şi privatizaţi, persoane fizice şi juridice pe terenuri proprietate sau aflate în administrarea Consiliului Local şi pentru racordări energie electrica (branşamente) şi racorduri la instalaţii gaze, apa, canalizare, termoficare;

– răspunde de respectarea întocmai a reglementarilor impuse de PUG şi PUZ precum şi de Regulamentul de urbanism local, de întocmirea şi eliberarea autorizaţiilor de construire;

– verifică încadrarea lucrărilor corespunzătoare modificărilor de temă în limitele avizelor şi acordurilor obţinute pentru autorizaţia de construire iniţială pentru fiecare cerinţă esenţială de calitate în construcţii, cu participarea reprezentanţilor instituţiilor avizatoare;

– verifică fiecare documentaţie tehnică, astfel încât aceasta să fie însoţită de avizele şi acordurile legale conform legislaţiei în vigoare, în vederea emiterii autorizaţiilor de construire/desfiinţare, fără a depăşi termenul legal stabilit.

Pentru mai multe detalii, cu privire la atribuțiile specifice, vă rugăm să consultați pagina dedicată https://primariabarlad.ro/despre-institutie/rof/, Cap 4.5.1., Art. 28.