- Verifică și coordonează activitatea operatorului de salubritate din punct de vedere cantitativ si calitativ privind măturatul, spălatul, stropitul şi întretinerea căilor publice, în vederea respectarii obligatiilor contractuale asumate prin contractul de concesiune;
- Urmăreşte respectarea instrucţiunilor/procedurilor interne de prestare a activităţilor;
- Ia măsuri pentru respectarea regulamentului serviciului de salubrizare aprobat de autoritatea administraţiei publice locale, în condiţiile legii;
- Controlează şi ia măsuri pentru îndeplinirea indicatorilor de calitate a prestării activităţii, specificaţi în regulamentul serviciului de salubrizare;
- Controlează şi constată depozitarea de diverse materiale pe domeniul public, luând măsurile ce se impun, împreună cu operatorul de salubritate;
- Propune măsuri tehnico–organizatorice pentru buna desfăşurare a deszăpezirii;
- Aprobă propunerile asociațiilor de proprietari sau ale operatorului de salubritate cu privire la amplasarea de containere de colectare a deșeurilor de orice tip;
- Verifică modul în care se realizează colectarea selectivă a deșeurilor;
- Întocmeşte documentaţia necesară pentru achizitia de bunuri si servicii şi o transmite Serviciului Tehnic-Investiţii, Licitaţii şi Contracte de Achiziţii Publice;
- Verifică și coordonează activitatea DDD a operatorului de salubritate;
- Coordonează şi verifică modul de administrare şi exploatare al spaţiilor verzi, cu respectarea legilor în vigoare;
- Identifica terenuri degradate si propune amenajarea lor ca spatii verzi in vederea cresterii suprafetei de spatii verzi a orasului
- Întocmește PLANUL ANUAL DE AMENAJARE al spațiilor verzi;
- Întocmeşte programe anuale de plantare de arbori şi arbuşti în limita fondurilor alocate de la bugetul local;
- Centralizează cererile cetățenilor cu privire la propunerile de tăiere sau toaletare a arborilor de pe domeniul public și le transmite Serviciului Sere-Spații Verzi;
- Execută lucrări de întreținere și reparații ale mobilierului urban și ale echipamentelor pentru locurile de joacă;
- Verifică periodic starea de integritate a mobilierului urban și a locurilor de joacă pentru copii;
- Studiază propunerile pentru înființarea de noi locuri de joacă pentru copii sau dotarea unor zone cu mobilier urban;
- Propune și urmărește executarea lucrărilor de montaj a băncilor, coșurilor de gunoi, toaletelor ecologice în funcție de necesități sau/și la solicitarea justificată a cetățenilor.
- Răspunde de corelarea și coordonarea serviciului de salubritate cu acțiunile și activitățile privind protecția și conservarea mediului;
- Răspunde în scris la sesizările cetățenilor ce au ca obiect protecția mediului;
- Urmărește implementarea proiectelor de mediu;
- Urmărește și verifică acțiunea factorilor umani cu impact asupra poluării mediului;
- Organizează acțiuni de conștientizare a populației cu privire la protecția mediului;
- Răspunde de conservarea, protejarea și extinderea fondului vegetal existent;
- Colaborează cu factorii implicaţi pe linia de întreţinere a zonelor verzi, Agenţia de Protecţie a Mediului Vaslui şi Inspectoratul pentru Directia Judeteana de Agricultura Vaslui;
- Întocmeste documentatia necesara obtinerii avizelor de mediu pentru lucrari de taiere arbori de pe domeniul public al municipiului Barlad;
- Efectueaza raportarile anuale la Fondul pentru mediu si rasunde la adresele trimise de institutiiile abilitate privind furnizarea de informatii de mediu;
- Participa impreuna cu reprezentanti ai politiei Locale la controalele privind anumite aspecte de mediu semnalate de cetațenii municipiului Bârlad;
V.1. ILUMINAT PUBLIC
- Verifică și coordonează întreținerea iluminatului public pe teritoriul municipiului Bârlad;
- Centralizează sesizările cetățenilor cu privire la funcționarea iluminatului public, le transmite operatorului de servicii și verifică calitatea lucrărilor efectuate;
- Organizează iluminatul public ornamental al ocalități în condiții de eficiență și siguranță.
V.2. ALIMENTAREA CU APĂ ȘI CANALIZARE
- Verifică activitatea serviciului public de alimentare cu apă, preluarea apelor uzate şi pluviale din reţeaua de canalizare, în conformitate cu prevederile Regulamentului de organizare şi functionare al serviciului public si al Contractului de concesiune;
- Sesizează eventualele nereguli în funcţionarea serviciilor publice şi propune măsuri pentru creşterea operativităţii în soluţionarea problemelor, precum şi pentru organizarea sau reorganizarea unor activităţi sau servicii pe care le comunica operatorului;
- Întocmeşte notele de fundamentare şi caietele de sarcini necesare pentru achiziţionarea de bunuri şi servicii, le transmite Serviciului Tehnic-Investiţii, Licitaţii şi Contracte de Achiziţii Publice în vederea întocmirii documentaţiei de organizare a licitaţiei şi încheierea contractelor de achiziţii, în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare;
- Urmăreşte executarea lucrărilor şi prestaţiilor, în conformitate cu prevederile contractuale;
- Verifica lucrarile , confirma situaţiile de lucrări şi vizeaza facturile aferente;
- Urmăreşte lunar şi trimestrial, încadrarea cheltuielilor în bugetul aprobat;
- Avizează documentele pentru executarea următoarelor lucrări de reţele edilitare, atunci când lucrările pot afecta spaţiile verzi:
- intervenții la conductele de apă;
- intervenții la sistemul de canalizare;
- Propune, în colaborare cu serviciile implicate, măsuri pentru îmbunătăţirea metodelor de lucru privind lucrările edilitar–gospodăreşti;
- Propune măsuri tehnico–organizatorice pentru refacerea zonelor afectate după terminarea intervenţiilor;
- Preia şi transmite operatorilor, în vederea soluţionării, sesizările, solicitările şi reclamaţiile cetăţenilor din domeniile de activitate ale serviciului;
- Verifică periodic modul de funcţionare a puţurilor forate de pe domeniul public si propune măsuri de remediere a defecţiunilor apărute.
- Întocmeşte programul anual de reparatii şi fundamenteaza necesarul de fonduri băneşti pentru lucrările de întreţinere şi reparaţii drumuri, în vederea alocării acestora, prin bugetul local;
- Verifică executia lucrarilor din punct de vedere cantitativ si calitativ, situatiile de lucrari ,intocmeste procesele verbale de receptie si propune efectuarea platii facturilor emise de operator;
- Verifica situatia semnalizarii rutiere realizata prin indicatoare si marcaje rutiere si ia masuri de remediere a deficientelor apărute;
- Coordonează acţiunile de prevenire a înzăpezirii arterelor de circulaţie auto şi pietonale, conlucrând îndeaproape cu comandamentul de situatii de urgenta ;
- Colaboreaza cu Serviciul Voluntar pentru Situaţii de Urgenţă pentru prevenirea inundaţiilor şi pentru deszăpezire, cât şi pentru înlăturarea arborilor doborâţi de căderile de zăpadă sau vânt, ce stânjenesc traficul auto şi pietonal;
- Propune efectuarea de studii şi analize privind gradul de solicitare al arterelor de circulaţie auto şi pietonale şi ia masuri de reglementare a circulatiei rutiere si pietonale;
- Asigură asistenţă tehnică de specialitate comisiilor de profil de pe lângă Consiliul Local;
- Participă la recepţia lucrărilor de reparaţii şi întreţinere a străzilor şi trotuarelor şi avizează documentele de plată;
- Urmareste functionarea echipamentelor de semaforizare, propune întreţinerea şi repararea acestora şi verifică calitatea lucrărilor executate de firmele specializate;
- Urmărește ca bunurile, aparținând domeniului public și/sau privat, de interes local, să fie utilizate și conservate conform destinațiilor stabilite prin documentația de urbanism și amenajarea teritoriului, prin hotărârile Consiliului Local, prin dispozițiile primarului și a autorizațiilor emise de acesta;
- Răspunde de determinarea și înregistrarea spațiilor cu altă destinație decât cea de locuință, ce aparțin domeniului public sau privat de interes local;
- Cercetează și soluționează cererile, sesizările și reclamațiile în problemele edilitar-gospodărești și achiziționării spațiilor cu altă destinație decât cea de locuință din fondurile statului sau din fonduri de la bugetul local și informează șeful de seviciu asupra problemelor și a aspectelor rezultate din sesizările primite;
- Ține evidența spațiilor cu altă destinație decât cea de locuință în conformitate cu Registrul inventar pus la dispoziție de serviciul Buget-Contabilitate din cadrul Direcției Economice și întocmește documentația pentru aprobarea închirierii acestora în Consiliul local,în conformitate cu prevederile legale.
- Propune schimbarea destinației spațiilor cu altă destinație decât cea de locuință, existente în patrimoniul municipiului Bârlad, dacă acestea nu mai sunt utilizate conform scopului pentru care au fost create;
- Urmărește intrările și ieșirile de spații cu altă destinație decât cea de locuință existente în patrimoniul municipiului Bârlad, semnalând deficiențele constatate în legătură cu mișcările acestor bunuri;
- Întocmește referate și note de constatare privind starea tehnică a imobilelor din patrimoniul municipiului, închiriate persoanelor fizice și juridice;
- Întocmește referate de specialitate, în vederea atribuirii de spații cu altă destinație decât cea de locuință, conform solicitării cetățenilor, rezultate din cereri sau registru de audiențe;
- Îndrumă şi sprijină asociaţiile de proprietari prin consilierea proprietarilor apartamentelor de bloc şi a spaţiilor cu altă destinaţie decât cea de locuit, în scopul înfiinţării si reorganizarii asociaţiilor de proprietari în condiţiile legii;
- Îndrumă şi sprijină asociaţiile de proprietari pentru îndeplinirea, de către acestea, a obligaţiilor ce le revin pentru întreţinerea şi repararea construcţiilor şi instalaţiilor din condominiu;
- Întocmeşte şi distribuie materiale informative de interes pentru asociaţiile de proprietari, prin care să contribuie la buna desfăşurare a activităţii acestora;
- Organizează, în colaborare cu organizaţii neguvernamentale, seminarii de instruire pentru preşedinţii şi administratorii de condominii;
- Îndrumă şi sprijină asociaţiile de proprietari pentru respectarea de către acestea a prevederilor actelor normative în vigoare privind infiintarea, organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari;
- Organizează procedura de atestare a persoanelor fizice ca administratori de imobile, cu respectarea legislaţiei in vigoare;
- Participă, la cerere, la adunările generale ale proprietarilor în calitate de reprezentant, având rol consultativ şi de observator;
- Rezolvă cererile şi sesizările înaintate de cetăţenii municipiului Bârlad, având ca obiect probleme privind organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari, analizând aspectele sesizate şi propunând măsuri de soluţionare ;
- Prezintă propuneri pentru elaborarea şi actualizarea (ori de câte ori legislaţia comportă modificări) proiectelor de hotărâri ale Consiliului Local ce vizează norme, proceduri, instrucţiuni şi instituie metode pentru desfăşurarea activităţii proprii sau a asociaţiilor de proprietari.
- Controlează activitatea asociațiilor de proprietari în conformitate cu legislația în vigoare;
- Primește sesizările din partea cetățenilor cu privire la existența câinilor fără stăpân pe domeniul public al municipiului Bârlad și le transmite spre soluționare operatorului serviciului;
- Urmărește, monitorizează și controlează operatorul serviciului cu privire la modul de prestare a serviciului public de gestionare a câinilor fără stăpân;
- Verifică, împreună cu Poliția Locală, modul de efectuare a operațiunilor de capturare și microcipare a câinilor fără stăpân de pe domeniul public al municipiului Bârlad.
- Identifică mașinile abandonate de pe domeniul public și întocmește dispoziții de ridicare a acestora;
- Coordonează lucrările de desființare a construcțiilor neautorizate de pe domeniul public al municipiului Bârlad;
- Eliberează adeverințe că autovehiculelor nu sunt parcate pe domeniul public necesare radierii autovehiculelor din circulație și din evidențele fiscale.
- Ultima modificare 24-09-2021
- 15:29