TERMEN DE ÎNREGISTRARE
Înregistrarea se face în termen de 3 zile de la data decesului.
Acest termen cuprinde atât ziua în care s-a produs decesul, cât şi ziua în care se face declaraţia.
Dacă s-a depăşit acest termen sau cauza decesului se datorează unei sinucideri, unui accident sau altor cauze violente, înregistrarea decesului se face cu aprobarea Parchetului de pe langa Judecatoria Birlad.
ACTE NECESARE
- certificatul medical constatator al decesului, întocmit pe formular-tip, care trebuie să poarte număr de înregistrare, dată certă, semnătura şi parafa medicului care a făcut constatarea, sigiliul/ştampila unităţii sanitare, în care trebuie consemnată cauza decesului, fără prescurtări, înscrisă cu majuscule;
- actul de identitate al decedatului şi copie xerox ;
- certificatul de naştere şi de căsătorie, după caz;
- livretul militar al decedatului – pentru bărbaţii până în 50 de ani;
- actul de identitate al declarantului şi copie xerox.
Descarcă ÎNREGISTRARE DECES
Eliberarea, la cerere, a certificatelor de deces (Duplicat)
Certificatul de deces (duplicat) se elibereaza membrilor familiei sau altor persoane îndreptăţite ( rude până la gradul IV, beneficiarii unui testament, contract de întreţinere, rentă viagera sau alte cazuri asimilate celor prezentate anterior) în baza documentelor justificative şi a declaraţiei pe propria răspundere.
Actele necesare pentru eliberarea certificatelor de deces:
- actul de identitate ( buletin, carte de identitate, carte de identitate provizorie pentru cetăţenii români cu domiciliul în ţară,); paşaportul-pentru cetăţenii români cu domiciliul în străinătate sau cetăţenii străini;
- taxa de 12 lei platita la ghiseul unic din cadrul Primariei Barlad sau pe ghiseul.ro
- procură specială autentificată de un notar, pentru persoanele care nu se pot prezenta personal;
- acte de stare civilă care dovedesc relaţia de rudenie cu defunctul.
Descarcă CERERE - DUPLICAT CERIFICAT DECES
- Ultima modificare 12-05-2023
- 13:39