MASCOTA RECICLĂRII 2020 – REGULAMENT
Primaria Municipiului Barlad
Consiliul Local Barlad
Regulament de organizare si desfasurare a a concursului
MASCOTA RECICLARII-2020
1.Organizatorii concursului
1.1 Organizatorii concursului Mascota Reciclarii 2020 sunt Primaria Municipiului Barlad si Consiliul Local Barlad.
- Concursul se va desfasura conform prevederilor prezentului Regulament ,care este obligatoriu pentru toti participantii.
- Scopul concursului
2.1 Scopul organizarii concursului este punerea in practica a imaginatiei si creativitatii elevilor in vederea promovarii reciclarii .
3.Obiectivele Concursului
Principalele obiective ale concursului sunt:
-cresterea cantitatii colectate de deseuri reciclabile la nivelul municipiului Barlad;
-cultivarea si raspandirea conceptelor de protectie a mediului inconjurator in viata scolara;
– cresterea gradului de responsabilizare a elevilor si cetatenilor municipiului Barlad in domeniul protectiei mediului.
4.TEMA CONCURSULUI MASCOTA RECICLARII 2020 propusa este –“CREEAZA SI RECICLEAZA”
5.Durata si locul de desfasurare a concursului
5.1 Inscrierile la concurs se pot efectua in perioada 15 februarie -25 martie la Primaria Municipiului Barlad, Serviciul Gospodarie Comunala Cam 3.
5.2 Festivitatea de prezentare a mascotelor si premierea castigatorilor se va efectua in data de 4.04.2020 ora 10 Parcul Mihai Eminescu Barlad.In caz de conditii meteo nefavorabile organizatorii vor identifica o noua locatie care va fi comunicata in timp util participantilor.
6.Regulamentul concursului
6.1 Regulamentul concursului va fi distribuit in format scris si electronic ( la cerere) fiecarei institutii de invatamant pana in data de 14 .02.2020.
6.2 Regulamentul va fi adus la cunostinta opiniei publice prin publicarea pe site ul Primariei Barlad-www.primariabarlad.ro .
7.Desfasurarea concursului
7.1. Participantii vor fi inscrisi in concursul Mascotei Reciclarii-2020 la urmatoarele trei categorii de institutii :gradinite,scoli si licee ,pe baza fiselor de inscriere anexate la prezentul regulament..
7.2 Fiecare institutie ,inscrisa in concurs ,pe perioada desfasurarii concursului va trebui sa desfasoare urmatoarele activitati :
-colectarea si predarea catre un operator specializat a unor cantitati de deseuri reciclabile pe baza de aviz de expeditie ;
-organizarea de actiuni de informare si constientizare cu privire colectarea si depozitarea controlata a deseurilor la punctele de colectare special amenajate pe domeniul public;
-participarea la minim o actiune de ecologizare pe domeniul public si maxim 3;
7.3– La realizarea Mascotei reciclarii -2020 se vor folosi strict materiale reciclabile (hartie, carton, pet, plastic, doze de aluminiu, folie de aluminiu, sticla etc). Mascota realizata trebuie sa prezinte utilitate practica.
7.4 La desemnarea premiilor pentru cele trei categorii inscrise in concurs (gradinite,scoli si licee) comisia va acorda urmatorul punctaj :
– participarea la activitatile de ecologizare organizate in parteneriat cu Primaria Municipiului Barlad se va puncta cu 10 puncte /fiecare actiune dar nu mai mult de 3 actiuni.
– organizarea de actiuni de constientizare a elevilor si populatiei cu privire la colectarea selectiva si depozitarea controlata a deseurilor reciclabile in recipientele special amenajate pe domeniul public ,se va puncta cu 10 puncte.Actiunile se pot organiza in scoli,pe domeniul public,la punctele de colectare deseuri,in emisiuni televizate,articole in mass-media locala,prezentare de fluturasi,brosuri.Institutia trebuie sa prezinte dovezi cu privire la organizarea acestor activitati pentru acordarea punctajului.
– cantitatea de deseuri colectata selectiv si predata la operator specializat cu aviz de expeditie :
– pentru -1 tona de deseuri reciclabile colectate si predate la operator se vor acorda 5 puncte
-pentru – 2 tone de deseuri reciclabile colectate si predate la operator se vor acorda -10 punte.
-pentru mai mult de doua tone de deseuri reciclabile colectate si predate la operator se vor acorda 15 punte.
-pentru prezentarea mascotei reciclarii in conformitate cu tema concursului si cerintele regulamentului se vor acorda maxim 45 de puncte.In timpul prezentarii este obligatorie specificarea materialelor utilizate si prezentarea detaliilor despre utilitatea mascotei. Mascota realizata exclusive din materiale reciclabile trebuie sa prezinte o utilitate practica.
7.5 Comisia va elimina din concurs mascotele care nu vor fi confectionate strict din materiale reciclabile si nu respecta tema concursului.
8.Acordarea premiilor
8.1 La fiecare categorie de inscriere se vor acorda trei premii (I,II,III)in functie de punctajul obtinut in urma evaluarii.
8.2 In cadrul concursului se vor acorda urmatoarele premii:
-3 premii I X 3 laptopuri
-3 premii II X 3 video proiectoare
-3 premii III X 3imprimante
Premiul MASCOTA RECICLARII 2020 ,constand intr o tabla interactiva , va fi inmanat echipei care intruneste cel mai mare punctaj, indiferent de categoria de inscriere (gradinte /scoli/licee), care se remarca prin originalitate , creativitate si pragmatism.
9 .Concursul se va desfasura dupa prezentul Regulament, organizatorul rezervandu-si dreptul de a-l modifica pe parcurs, pentru inlaturarea problemelor ce ar putea sa apara in desfasurarea acestuia.
10.Organizatorii concursului vor mediatiza prin toate mijlocele de comunicare data si locul desfasurarii concursului in vederea asigurarii unei participarii cat mai mari a cetatenilor la aceasta activitate.
11.Comisia de evaluare a participantilor va fi formata din 5 membri si va fi compusa din: 1reprezentant ai Primariei Barlad ,1 reprezentant a Garzii de Mediu-Comisariatul Judetean Vaslui,1 reprezentant al unui operator de colectare materiale reciclabile ,1 reprezentant al Politiei Locale Barlad si 1 artist plastic.
Primar,
Av. Dumitru Boros