Informatizare Primăria Bârlad
MUNICIPIUL BÂRLAD
Informare publică 31.07.2019
Primăria Bârlad chiar se informatizează
Pentru o corectă și avizată informare, primarul Municipiului Bârlad, av. Dumitru Boroș, aduce la cunoștința opiniei publice că, încă de pe data de 3 decembrie 2018, la nivelul instituției a demarat Proiectul Dezvoltarea capacității administrative a Municipiului Bârlad.
Cu o finanțare totală de peste 3,1 milioane lei, acest proiect își propune, pe lângă achiziționarea de echipamente IT de ultimă generație, cu soft-urile aferente (peste 20 de module informatice), inclusiv achiziționarea a două servere, dintre care unul dedicat site-ului instituției iar altul aplicațiilor. Cele două servere vor fi integrate, astfel încât cetățenii să poată depune solicitări on-line, să primească răspunsuri și chiar documente în format electronic, dar și să urmărească parcursul documentelor depuse la serviciile primăriei. Evident, odată cu implementarea acestui proiect va fi schimbată și interfața site-ului actual al Primăriei Municipiului Bârlad, pentru care, de asemenea, există finanțare.
„În acest moment, achiziția de echipamente s-a finalizat și este în plină desfășurare licitația pentru achiziția de soft-uri, care se află în etapa de evaluare tehnică a ofertelor, etapă finalizată în proporție de peste 90%. În perioada 5-9 august vor avea loc prezentările de soft-uri din partea ofertanților, la care vor participa toți angajații primăriei care vor interacționa cu noul site al instituției. Trebuie spus că, la momentul depunerii acestui proiect pentru finanțare, Bârladul a fost printre primele orașe din țară care au făcut acest pas și care l-au și implementat. Fiind vorba despre anumite etape ale proiectului, peste care nu se poate trece, pașii trebuie parcurși corect și legal. Pentru că în spațiul public nu s-a acordat suficientă atenție acestui important proiect și, mai mult, au apărut informații fără a fi solicitat un punct de vedere de la Primăria Bârlad, cred că se impun precizările de față, pentru a elimina speculațiile potrivit cărora instituția ar refuza în continuare să se informatizeze, atât în beneficiul propriilor angajați, cât mai ales al contribuabililor. Mai trebuie spus că, de la momentul la care am aplicat pentru acest proiect, respectiv în 2018, legea nu a mai permis să facem investiții din bugetul local în modernizarea site-ului și dotarea cu echipamente IT, din moment ce aveam în implementare un proiect cu fonduri europene, respectiv cel de față”, a declarat primarul Dumitru Boroș.
Mai multe informații despre acest proiect pot fi găsite la următoarea adresă: https://www.primariabarlad.ro/storage/2019/01/Descriere-proiect-Dezvoltarea-Capacitatii-Administrative-a-Municipiului-Barlad.pdf
Biroul de Presă și Relații Publice al Primăriei Municipiului Bârlad