CONTINUĂM ÎNNOIREA BÂRLADULUI
Bârladul a devenit beneficiarul unui nou proiect, în valoare de 6,2 milioane lei, „Dezvoltarea infrastructurii pentru transportul verde – piste pentru biciclete în Municipiul Bârlad”.
De curând, primarul Dumitru Boroș s-a deplasat la Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației unde a semnat contractul de finanțare, așa încât, în scurt timp vor fi demarate procedurile de implementare a proiectului (documentație, licitație etc.).
Lungimea pistelor de bicicletă cuprinsă în acest proiect este de 8.386 ml care, împreună cu un alt segment în lungime de 770 ml, ce se află deja în execuție în cadrul Proiectului de Mobilitate Urbană, va forma 4 trasee:
Traseul 1: Liceul ”Mihai Eminescu ” (poarta principală) – strada Mihai Eminescu – Strada Tecuciului – Strada Palermo – Rond Parc Prodana, Contur Lacul Prodana și retur la Liceul ”Eminescu”. Pista va fi organizată în dublu sens.
Traseul 2: Bulevardul Republicii (Bloc IRB) – Park&Ride Nord (noua parcare de lângă Restaurantul Galamar) și retur pe partea stângă a sensului de mers Bârlad-Vaslui.
Traseul 2 va face legătura între pista de biciclete ce traversează orașul de la sud la nord (aflată deja în curs de execuție) cu Stadionul de Rugby și limita cu comuna Zorleni.
Traseul 3: Bulevardul Republicii intersecția cu Strada Căpitan Grigore Ignat – Strada Căpitan Grigore Ignat până la Poliția Locală și retur.
Traseul 3 se va conecta la intersecția cu Bulevardul Republicii cu pista de biciclete aflată momentan în execuție prin proiectul de Mobilitate Urbană, având legătură și cu celelalte trasee de piste de biciclete ce urmează a fi amenajate.
Traseul 4: Strada Metalurgiei intersecție cu strada Căpitan Grigore Ignat – Incubator și Centrul de Afaceri Tutova – Bârlad și retur.
”Prin apariția pistelor de bicicletă, realizate la cele mai înalte standarde, Bârladul se va înscrie în rândul orașelor europene cu respect și preocupare pentru locuitorii dornici de mișcare, dar mai ales pentru valorificarea soluțiilor nepoluante. Bicicleta este silențioasă şi nu emite gaze cu efect de seră, contribuind la menținerea unui climat sănătos. În plus, bicicleta este mijlocul de transport cu cel mai mare grad de mobilitate în cazul congestiilor urbane, masa şi viteza reduse făcând-o să reprezinte un grad scăzut de pericol de accidentare pentru pietoni. Foarte importante sunt şi beneficiile pentru sănătate. M-aș bucura să ne întoarcem în număr cât mai mare la acest mijloc de transport, eu fiind unul dintre cei care nu vor ezita să folosească bicicleta în interiorul orașului, mai cu seamă că vom avea infrastructura necesară”, a transmis primarul Dumitru Boroș.